Sep 26, 2011

Boston TD Mayor's Criterium 2011

Michael Foley
In March 2011, Juvéderm-Specialized-Mazda started out the season on the West Coast in Carlsbad, California.  In September 2011, Juvéderm-Specialized-Mazda tied up the season on the East Coast in Boston, Massachusetts.  It makes me think of Terry Fox a little bit...the two oceans and all. 

Right after riding the 105km Défi VéloMag in the Parc de la Mauricie in Shawinigan (it's a tradition, it's my favorite place to ride, and there is no way that I would miss that event!) I packed up the Mazda5 team car and headed southbound, over 800 km, to Boston. My teammate Mary Zider did a primo job of organizing the details so we could rock it at the TD Mayor's Criterium.
Hugo Bergeron
I loved the race venue.   It was right in downtown Boston, on a 4 corner course.  Corner 1, after the start line, went into a downhill slope. Corner 2 led to the second intermediate sprint-line on the backside of the course.  There was a bit of an uphill kick going into and coming out of the corner 3...which was super fun.  Anybody who could gun it out of the 4th corner and hold it just long enough would get over the finish line first.
Michael Foley
The crowds clanging their black TD Bank cowbells were great, and the announcers did a superb job at getting everybody cranked up.  There were citizen rides and races, and a mascot race held the same day which just added to the excitement of the atmosphere in Boston. 

We attacked, we chased, we strategically sat on, and we raked in the sprint primes.  Juvéderm-Specialized-Mazda raced a very active, exciting, and successful final road race in 2011.  We went in to the season the same way we're going out: hard, strong, and having a LOAD OF FUN!

After the race I jumped in a Mazda5 with my teammate Anne Guzman, and drove to Toronto.  (I'm damn lucky that our team cars are Mazda5s.  I've been doing a lot of driving in the past days...) I'll be spending a few days with my mom in Barrie, Ontario before heading back to La Belle Province.  I went out riding on some of my "old favorite" roads today...and am looking forward to ride on a few more of these roads that are apparently mine "TO DISCOVER" (as the license plates say here...!)

Défi VéloMag 2011

Battenkill a été fuelé avec du pain doré. Le Défi VéloMag 2011 a été fuelé avec des gauffes de la mère à Antoine Matteau, le roi du Parc de la Mauricie. Deux recettes differentes, mais l'une marche aussi bien que l'autre.

On n'aurait pas pu démander de plus beaux temps pour la cinquième édition du Défi VéloMag. Il a fait chaud, le ciel était bleu, et il ne ventait pas trop.

J.S. Zahra m'a dit pendant le Défi que lui, c'était le doyen du Parc, et moi, la doyenne. Je dois avouer que je ne savais pas ce que ça voulait dire à 100% doyen et doyenne, et au moment quand j'écris ces mots, je ne suis pas branchée sur Internet donc je ne peux même pas aller chercher la définition. Alors, je ne sais toujours pas la signification du mot. Mais, ça sonne bien. Et je lui ai dit que j'étais d'accord avec ça. C'est toujours mon Parc par exemple, mais ça peut être le sien en même temps, et le votre aussi. Mais je pense que c'est moi qui l'aime le plus...

J'ai failli cramper une fois vers la 80e kilomètre car j'avais oublié de boire assez de mon eload. Quand le début de la crampe s'est poigné, j'ai bu plusieures bonnes gorgées de eload, et j'ai pris quelques gels eload, et finalment ça s'est bien passé.

Le Défi a été completé en temps record de nouveau cette année. Je crois que c'est surtout dû au fait que ça roulait quand même assez fort pendant l'aller. Il y en avait quelques-uns qui ont essayer de s'échaper, et d'autres qui s'amusaient à visser la pace. Puis dans le fond, c'est ça qu'on aime. Je ne me suis pas fait largué dans la côte de la Belvedère, en partie grace au fait que j'avais fait un peu de 'motor-pacing' en arrière du vélo du grand Denis Champagne, la veille. Je lui ai dit que j'étais pas mal certaine que ça allait m'aider pour le Défi...

Après le Défi, je suis embarquée dans la Mazda5 de l'équipe pour aller à Boston afin de rejoindre mes co-équipières de Juvéderm-Specialized pour notre dernière course de la saison. C'est loin Boston, surtout toute seule, mais je dois avouer que j'ai eu pas mal de plaisir à conduire le Mazda5, comme d'habitude.

J'aurais vraiment aimé avoir un peu plus de temps pour jaser avec tout le monde du bike je ne vois pas assez souvent. Il y a beaucoup de monde au Défi avec qui je roulais il y a plusieurs années quand je venais d'arriver au Québec (à Trois-Rivières) et je trouve ça toujours le fun quand on se revoit. Mais je vous dis tous et toutes, félicitations d'avoir complété le Défi cette année, et j'espère qu'on aura l'occasion de se revoir sur les routes du Parc avant que la neige tombe, puis ensuite, sur les pistes de ski de fond quand l'hiver sera arrivé! Profitez-en des dernières belles semaines qu'il reste pour rouler!

Sep 18, 2011

Sponsor Ride 2011

I took my Specialized S-Works Amira to ride in the Parc National de la Mauricie, my favorite place to ride in all of Québec, on Friday and Saturday.  I packed up the bike yet again, and headed back westbound on the Québec Highway #40 towards Montréal.

Today is Sunday and the sun is out shining in full force.  A perfect day for a sponsor ride with my Juvéderm-Specialized-Mazda teammates.  A big crowd came out to ride about 50km in St. Eustache, Québec.  It was great to see my teammates once again, especially MoJo and Mary who live far away (Vancouver and Boston respectively).  Riding with many of the people who make our team possible was a real treat. 

Cycling is a team sport, and contribution from each member is imperative to the team's success.  Only one girl can cross the finish line first, and we all put our efforts toward supporting whichever individual that may be for any given race.  As much as we need a full team on the road, the team off of the road is just as important.  A cycling team cannot exist without strong backing from sponsors.  Race material, transportation, registration, publicity, mechanics, team directors, soigneurs...the list goes on, do not come free. 

Thank you, sincerely, to our sponsors for giving Juvéderm-Specialized-Mazda the opportunity to show our colours at a level and to an extent that we can all be proud of. You're all a part of the team, just as much as those of us who are kitted up in blue, red, and white out on the road countless times over the summer.

Sep 12, 2011

Nutrition Solutions Anne Guzman

I was lucky to have Anne Guzman as a teammate this year.  She's a lot of fun, a great rider, and a nutritionist.  It can be easy to get overwhelmed with nutrition tricks, opinions and fad claims.  Anne always has clear and well founded ideas and tips for the girls on the team, and I definitely appreciated having her feedback and expertise.   

I get recipe ideas, and some interesting facts and tips in a feed from her FaceBook page.  I really recommend checking it out, and "Like" the page, to follow what she has to say as well! 
http://www.facebook.com/profile.php?id=550177826&ref=ts#!/pages/nutritionsolutionsanneguzmancom/196049807128056?sk=wall

Sep 5, 2011

Labour Day Weekend on my S-Works Amira.

Race season is pretty much over for me at this point, and I'm taking the opportunity to get some longer rides in (I love those), and just play around on the bike. 

Traffic was off the wall getting out of Montréal to head to Mauricie this weekend.  I made it though, with just enough time to ride a Century out and back into the Parc.  The leaves are slowly starting to change colour, and I could have sworn that the trees had gotten a bit redder as I doubled back on the path I took earlier in the day.  I was fueling off of eload gels for my 5.5 hour ride.

A picture I took once from the belvedere in the Parc National de la Mauricie.
The next day back in Laval, I got a flat on my training wheel.  It's moments like those that make me really, really miss my Roval race wheels.  It's a royal pain in the neck getting the tire dismounted from my training wheels.  I managed just fine though, after almost breaking another set of tire levers. 

On holiday Monday, I decided to ride up north on the Petit Train du Nord.  I'd heard about it in 2006, but had never been before.  (Next thing to check off my list: see the Bonhomme Carnival, it's been 15 years now that I've wanted to see him, good grief!)  I decided to swap the training wheel that I had flatted on for my race wheel, exceptionally. 

I managed to get another Century in the bank.  I was thinking about how unlucky it would be to get a flat and not have the right equipment to repair and get back home, that far away.  Lo and behold, at 140km I got a flat.  The valve stem on my spare tube was too short for me to inflate the tire on the deep-dish Roval race wheel though.  I put my McGuyver hat on and, went to the church that was across the street.  I wanted duct tape, but they had Scotch tape.  I taped the hole in my old tube, carefully.  I won't go into details, but I was wise about how I went about it.  It got me home.  And believe it or not, the tube is STILL holding air.  It's a miracle. 

I love bike riding. 

Sep 2, 2011

Ce n'était pas vraiment de l'amour, finalement.

Je me suis quasiment perdue deux fois sur mon Specialized S-Works Amira cette semaine.  Ce n'est pas tellement grave, mais il fait noir de plus en plus tôt à ce temps-ci de l'année, et ces deux fois-là, je suis revenue à mon appartement à la noirceur, toute dégueulasse, ayant un peu soif, mais très contente.  (C'est ça que ça fait, des bonnes rides en vélo.)  Mais c'est quand même le temps pour sortir mes lumières de bike...

Depuis mon retour de l'Europe en début du mois d'aout, je n'ai pas acheté du café "régulier".  Ma machine à espresso n'a pas été allumée une seule fois.  C'est parce que quand j'étais là-bas (en Europe), je suis tombée en amour avec du café instantané.  C'est vrai.  Je niaise pas.

Alors, j'ai continué à en boire chez nous au Québec.  Mais là, on dirait que je me suis rendue compte que ce n'était pas vraiment de l'amour que j'avais pour le café instantané, mais plutôt une engouement.   Car maintenant, j'en suis tannée.  J'ai le droit de l'être- je crois en tout cas.

Demain on est samedi, et je sacre mon camp, comme à toutes les fins de semaine.  J'embarquerai de nouveau sur la 40E pour aller rouler dans le Parc de la Mauricie, et peut-être que je passerai le reste de ma fin de semaine au paradis, à Québec.  On verra.  MAIS, ce qui est certain, c'est que je vais arrêter prendre un BON, VRAI café au Café Morgane (je ne sais pas encore lequel ou lesquels) à Trois-Rivières au moins deux fois avant de recommencer une autre semaine de travail mardi prochain.